
A felhő alapú szolgáltatások egyre népszerűbbek, ráadásul elképesztő tempóban fejlődnek. Ez a számos előnynek köszönhető, mely nem csak mobilitást és gyorsabb használatot eredményeznek, hanem gazdasági szempontból is sok kiadástól kímélnek meg minket.
A felhő alapú megoldások leginkább egy olyan üzleti modellt takarnak, melyek ugyanolyan szoftvereket, alkalmazásokat biztosítanak, amelyek eddig csak telepített formában voltak elérhetőek. Ez a megoldás jelentős elmozdulást jelent az informatikai erőforrásokról kialakult hagyományos üzleti szemlélettől, sokkal könnyedebbé és egyszerűbbé téve a mindennapi használatot.
Lássuk mitől ennyire népszerű ez a megoldás
A felhő alapú Ügyfélszolgálati és Call Center rendszernek számos előnye van.
A szolgáltatás bárhonnan könnyen elérhető. A felhasználó bármely internetkapcsolattal rendelkező számítógépről elérheti a teljes vállalati környezetet – akár home office megoldásban is – így több telephely esetén nem kell külön-külön biztosítani az infrastruktúrát.
Kimagasló elérést biztosít. Fontos, hogy a felhő alapú rendszerbe akkor is beérkeznek a hívások, ha nem elérhető az adott cég telephelye, a multichannel funkcióknak köszönhetően pedig az ügyfél több csatornán is felveheti velünk a kapcsolatot.
Alacsony költségekkel lehet kiépíteni és üzemeltetni. Egy stabil és biztonságos infrastruktúrát hozhat létre anélkül, hogy újabb szerverekre, vagy egyéb eszközökre kellene befektetnie, ami már önmagában jelentős anyagi könnyedséget jelent.
A felhő alapú szolgáltatást nyújtó cég sok más tekintetben is leveszi a terhet a vállunkról. Ha felhő alapú szolgáltatást veszünk igénybe, a működtetési és karbantartási feladatok nem minket, felhasználókat terhelnek, hanem a szolgáltatót. Mivel nincs szükség fizikai szerverek és egyéb hálózati eszközök kiépítésére így felügyeletre és karbantartásra sincs szükség részünkről.
A szolgáltatások mögött meghúzódó cégek folyamatosan jelentős fejlesztéseket és beruházásokat eszközölnek, gondoskodnak a hardverek, szoftverek frissítéséről, bővítéséről annak érdekében, hogy a szolgáltatásaikat megfelelő minőségben tudják nyújtani. Így, aki igénybe vesz egy szolgáltatást, nem egy végleges terméket kap, hanem egy folyamatosan fejlődő rendszert, amin mindig a legfrissebb verzión fut, nem kell külön az upgrade munkákat sem elvégezni. Ezáltal a fejlesztések és az alkalmazások frissítésének járulékos költségei is megtakaríthatóak.
Biztonságos. Mivel az adataink nem egy fizikai eszközön vannak, hanem a felhőben, bármilyen probléma, vagy meghibásodás esetén az utólagos rendszer-helyreállítás könnyebb, az információvesztés kockázata is kisebb, mint saját eszközök esetében. A szolgáltatást nyújtó cégek biztonságos adatbankjai lehetővé teszik egyrészt, hogy a szolgáltatások megfelelő biztonsággal és minőségben álljanak rendelkezésre, másrészt, hogy képesek legyenek befogadni és tárolni rengeteg információt és adatot szinte korlátlan tárhelykapacitást biztosítva. Ez kiküszöböli azt a problémát, hogy elfogynak az üres tárhelyek a saját eszközeinken.
Természetesen ezen felül szükség van házon belül egy hozzáértő személyre, egy IT-sra vagy egy rendszergazdára, de a leterheltségét jelentősen csökkenthetjük.
Összegzés
Az üzletmenet folytonosságának biztosítása elengedhetetlen, hiszen bármilyen esetleges leállás súlyos veszteségeket és károkat okozhat. A felhő alapú működés ezt hivatott szolgálni, ugyanis ez a modell sokkal hatékonyabb és biztonságosabb üzleti működést tesz lehetővé.